Zmiana zasady statystyk

Zmiana zasady statystyk

Postautor: Kasjan » 01 lis 2013, 1:14

Obecnie statystyki są dość prymitywne i działają następująco (poza badaniami - są trochę obcięte),
za każdy 1000 wydanego surowca otrzymujecie 1 punkt,
jeśli coś kosztuje 10000 metalu to to jest 10 punktów,
10 000 metalu + 10 000 kryształu - 20 punktów,
jak coś kosztuje 10 000 norium to też jest 10 punktów,
patrząc na surowce i ich wagę jest to liczenie trochę nieodpowiednie,
w związku z tym narodził się pomysł zmiany zasady:
80 000 metalu - 1 punkt
40 000 kryształu - 1 punkt
20 000 deuteru - 1 punkt
10 000 norium - 1 punkt
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: drebot » 01 lis 2013, 9:38

wg mnie wprowadzi to spore zamieszanie i fałszywą interpretacje punktów graczy. Ale to jest tylko moje skromne zdanie.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: drebot » 01 lis 2013, 9:50

drebot pisze:wg mnie wprowadzi to spore zamieszanie i fałszywą interpretacje punktów graczy. Ale to jest tylko moje skromne zdanie.


PS. proszę zobaczyć ile teraz "kosztowała by" Gwiazdka a ile kosztuje :

Po staremu :
10kk mety
7kk kryśki
2kk wody
9kk morium

Co w sumie daje 28k ptk

Po nowemu :
10kk mety = 125 ptk
7kk kryśki = 175 ptk
2kk wody = 100 ptk
9kk norium = 900 ptk

Co w sumie daje 1300 ptk.

To daje dosyć sporą różnice. Pomyślmy co wtedy z limitem ataków x10 mocniejszego i słabszego. Niby rozszerzy to zakres atakowania graczy, ale czy będzie dobre.

Szanowny Adminie,może by tak utworzyć nowe uni ale tylko do jednych celów. Żeby testować tam różnego rodzaju pomysły do zmian.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: drebot » 03 lis 2013, 14:52

Po dłuzszym zastanowieniu się, jestem na tak !

To bardzo urozmaici rozgrywke, mam nadzieje.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Kasjan » 03 lis 2013, 15:17

głównie chodzi o to że zaawansowane konstrukcje wymagają więcej deuteru i norium stąd ten pomysł,
oto przykład statystyk PRZED i PO akutalizacji (nic nie zostało zmienione - to tylko PRZYKŁAD)

postaremu.png
ponowemu.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: drebot » 03 lis 2013, 16:39

Ok ja jestem za.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Bzyk » 07 kwie 2014, 19:02

Zmiana na tym przykładzie jest powiedzmy widoczna ale w/g mnie nic nie zmieni. Sebzol nadal będzie po za zasięgiem wszystkich do póki nie zbije magazynów . Oczywiście jestem za jej wprowadzeniem.
Awatar użytkownika
Bzyk
 
Posty: 159
Rejestracja: 20 sie 2012, 8:18

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Alhana » 07 kwie 2014, 21:13

Ale piłujecie kiełki na "SEBUSIA" hahahahahaha

Bądźcie pewni, że przy zmianie przelicznika - zajmiemy się też sztucznymi punktami.
Lady Alhana

ZAKAZ STĘKANIA!!
Awatar użytkownika
Alhana
Administrator
 
Posty: 113
Rejestracja: 17 mar 2014, 13:24

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Kasjan » 08 kwie 2014, 10:56

Oto symulacja statystyk według nowych zasad, na screenie obecnie i po nowemu,
oto co się zmieniło:
statystyki magazynów są naliczane do 25 levelu
statystyki badań dostępnych w kupionych przez graczy są naliczane do 25 levelu
w budynkach i badaniach ma znaczenie obecnie z czego zostaly zbudowane, dzielimy dotychczasowe wartości według wag:

metal / kryształ / deuter / norium - 8/4/2/1

UWAGA: docelowo nic nie zostanie zabrane graczom ze sztucznymi punktami, macie badania i magazyny takie jakie mieliście

zastanawiam się już nad kolejnym etapem - czyli przelicznik również według poszczególnych surowców floty oraz obrony (obecnie przy flocie i obronie wszystkie surowce maja taką samą wagę)

plusy?
większa konkurencyjność, mimo że mnożnik róznicy pktowej obecnie wynosi x5 to nie powinniście narzekać na nudę i brak konkurencji w walce o kontrolę nad wszechświatem :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Black211 » 08 kwie 2014, 12:16

Niestety Kasjan muszę ponarzekać a to dla czego?
Przed zmianą mam w zasięgu (x5) 33 graczy których mogę atakować, odliczając 2 z sojuszu zostaje 31 graczy w zasięgu.
Po przeliczeniu na nowe statystyki mam w zasięgu (x5) 17 graczy których mogę atakować, odliczając 1 z sojuszu zostaje 17 graczy w zasięgu.

Jak widać zmiana na moim przykładzie nie jest najlepsza. Dla tego wolę już stary prosty system do podliczania punktów.

Nie mówiąc że lepiej by było wprowadzić jeden z moich pomysłów z innego tematu:
Black211 pisze:A ja bym poszedł w inną stronę. Mianowicie wykorzystać można by było ilość wygranych walk i na podstawię tego określić widełki do ataku na danego gracza, np:

0-100 wygranych walk x2
101-200 wygranych walk x3
201-300 wygranych walk x4
301-400 wygranych walk x5
401-500 wygranych walk x6
501-600 wygranych walk x7
601-700 wygranych walk x8
701-800 wygranych walk x9
801-900 wygranych walk x10

Oczywiście pod uwagę by musiały być brane wygrane walki atakującego i atakowanego i z tego wybierana najmniejsza wartość.
Pomysł dawałby możliwość wykorzystania już istniejącej statystyki i dawałby ochronę graczom co wolą grać eko lub wolą tworzyć bunkier. A ci co wolą farmić to by musieli się liczyć z tym, że zwiększają swoje widełki i mogą zostać zaatakowani przez silniejszych.

Ewentualnie na podstawie poziomu jaki ma dany gracz (w podglądzie statystyka) można by określić w jakich widełkach się mieści gracz co by dawało równe rozmieszczenie punktów dla graczy grających eko, stawiających bunkier czy też dla flociarzy.

Obydwie opcje dają podobne możliwości regulacji przedziałów ataku i tylko w php trzeba by nanieść aby blokował słabych i silnych graczy tak jak powinien a nie jak obecnie są rozbieżności i trzeba zwracać uwagę na to kogo się atakuję aby nie przekroczyć widełek.

Można by rozbudować bardziej dając możliwość nie tylko do x10 ale i więcej np. x20, x30 itp (w przypadku pierwszego pomysłu), albo bardziej urozmaicić drugi o większą ilość poziomów (jak wyżej każdy poziom to xY gdzie Y to mnożnik).

Podsumowując starania Adminów aby zmienić niedociągnięcia statystyk są chwalebne, ale poszły trochę w niewłaściwą stronę. Głównie ze względu na graczy już grających. Na nowym UNI by się bardzo ładnie przyjęło, ale teraz to tylko zamieszanie zrobi.

Edit: Nie doczytałem uważnie że zmiana dotyczy na razie tylko budynków i badań. Czekam na zmianę uwzględniającą również flotę i obronę bo to może mieć znaczenie i moja wypowiedź będzie w tedy niepotrzebna.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 12:34 przez Black211, łącznie zmieniany 1 raz
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Następna

Wróć do Propozycje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron