ogólne uwagi co do gry

ogólne uwagi co do gry

Postautor: CHud » 14 paź 2014, 11:17

Cześć wszystkim

Przyglądałem się kilka tygodni grze tutaj i mam kilka uwag/pytań:
1. Czy naprawdę potrzebna jest tak duża prędkość floty? Wystarczy 3-5 minut nieuwagi i już się można pozbyć całości. To naprawdę cholernie niewielka ilość czasu na to żeby wiele godzin wysiłku poszło w diabły. Osobiście proponowałbym zmniejszenie prędkości floty 2-3 krotnie w stosunku do obecnej. Większe jest prawdopodobieństwo złapać kogoś na 5 minutach nie patrzenia na konto niż złapanie go na falandze
2. Też uważacie, że większość statków jest nieprzydatna? Obecnie w największych flotach króluje tylko 1 typ statków – mega niszczyciel. Czasem od wielkiego święta ktoś może zaatakować avatarem (raczej obrona) lub ciężkim niszczycielem (dla prędkości). Pozostałe statki są raczej nieprzydatne:
• LM – co najwyżej nadaje się na próby księżycowe
• CM – to samo
• Krążownik – nie opłaca się w ogóle, dodatkowo zżera norium
• OW – j.w. dodatkowo drogi (5 OW jest droższe od 1 CN, a przegra z nim każdą walkę)
• Bombowiec – moim zdaniem dobry do tego do czego jest przeznaczony, ale został kompletnie wyparty przez MN, który jest najlepszy do wszystkiego
• Ciężki bombowiec – prawie sześciokrotnie większa obrona od ataku, drogi i bardzo wolny. Moim zdaniem pomyłka (analogicznie jak pancernik)
• Niszczyciel – drogi, wolny i dużo pali
• Pancernik –klapa, niesamowicie drogi (80k norium), a siłę ataku ma ponad 11 razy mniejszą od obrony
• GŚ – kosztuje 9mln norium, a pada od dwóch MN, plus jest bardzo wolna
• Transportery w dobie frachtowców i mega-recyklerów są kompletnie niepotrzebne (koszt frachtowca w stosunku do jego wytrzymałości i pojemności jest delikatnie mówiąc olbrzymie przesadzony)
3. Ekspedycje – pojawiły się głosy, że możliwe zyski są za duże (np. avatar), ale to jedyna możliwość dla nowego gracza na delikatne podgonienie starszych wyjadaczy. Przepaść na starcie do czołówki jest tak olbrzymia i zniechęcająca, że osobiście raczej bym ją starał się niwelować właśnie w ten sposób
4. Obrona – dlaczego nie można komuś wykończyć obrony? Wydaje się, że odpowiedni % szans na zniszczenie wieżyczki nawet jak jest tylko 1 powinien zostać zachowany. Idąc tym tropem buduje się 1 platformę orbitalną i nikt nigdy jej nie zniszczy, a profit się z niej ma na zawsze.
Dodatkowo sama obrona w stosunku do możliwości jej niszczenia jest kompletnie nieprzydatna (patrz siła MN i ich szybkie działa). Może warto by było wprowadzić specjalistyczne wieżyczki (z szybkimi działami pod konkretne okręty), albo po prostu je wzmocnić. Obecnie to tylko utrata surowców
5. Przydałaby się możliwość zakupienia za antymaterię próby księżycowej (analogicznie do np. ogame)
6. Warto by też było zerknąć bardziej krytycznym/testowym okiem na samą grę bo ma trochę elementów jeszcze do dopieszczenia (tłumaczenia, komunikaty itd.)
7. Symulator walk czasem wyświetla dziwne wyniki po naprawdę drobnych modyfikacjach wpisów
8. Dla wielu elementów gry brakuje konkretnych opisów mówiących co daje kolejny poziom (analogicznie do kopalni). Sprawdzanie tego empirycznie bywa mocno kosztowne
9. Raporty szpiegowskie - pomimo, że na 1 skan nic nie widać, wystarczy puścić 1 sondę na ataku i już wiemy co do nas strzela i z jakimi technologiami. Chyba nie o to chodziło, jeśli chodzi o szpiegowanie.
Mam nadzieję, że uda mi się, pomimo małego doświadczenia w grze, wywołać dyskusję, która coś dobrego wniesie.

Pozdrawiam
CHud
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 21:25

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: drebot » 14 paź 2014, 15:36

Bardzo ciekawe spostrzeżenia. Co do wszystkiego się zgadzam. Trzeba wprowadzić diametralne zmiany leżeli chcemy by ta gra była sprawiedliwa dla wszystkich .
Racja ceny poszczególnych statków są mocno przesadzone GS strasznie drogi , MN strasznie tani ( i te jego szybkie działa przeciw wszystkiemu ).
Dobra sprawa wprowadzić szybkie działa od obrony, powiedzmy Działa Grawitonowe szybkie działa przeciw duzym statkom i tak odpowiedniu w dół. Wyrzutnie rakiet szybkie działa przeciwko myśliwcom a myśliwce przeciwno wyrzutniom rakiet.

Prędkość flot cały czas jest za duża, warto zmienić jak pisał przedmówca 2-3 razy. A resztę gry przyspieszyć 2-3 razy. Trzeba siętemu wszystkiemu raz jeszcze dobrze przyjrzeć.
Ciesze się że inny gracz też dostrzega pewne luki w tej grze. Czekam na odzew Kasjana co do tej sprawy. Może wprowadzimy przykłady zmian ? Nowe koszty poszczególnych statków, obrony razem z ich pancerzem, tarczą, atakiem, szybkością i szybkimi działami ?
drebot
 
Posty: 338
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: halls123 » 15 paź 2014, 11:31

Hmmm statki gorsze lub niepotrzebne jak to nazywasz sa potrzebne dla nowych graczy a pozniej rzeczywiscie sa nie przydatne.
Co do zmian to jedno pytanie-Jak chcecie wprowadzic te zmiany?
Przeciez sa gracze ktorzy posiadaja duzo MN i gdybysmy teraz podniesli koszt ich budowy to słabsi znowu mieliby ograniczenia zeby wybudowac taka flote bo bylaby droga.
Nie wiem jak to ma sie do wdrozenia tego wszystkiego ale wydaje mi sie ze bez restartu gry takie zmiany byly by nie uczciwe,jednym sie dogodzi a drugim nie.
Tez jestem za zmiana predkosci floty bo teraz bez powiadomien sms to trzeba ciagle sie pilnowac.
halls123
 
Posty: 205
Rejestracja: 14 sie 2012, 12:44

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: CHud » 15 paź 2014, 20:55

Ok na początek - halls123 - masz słuszne uwagi. Wydaje mi się, że i tak można się do tego przymierzyć, ale od innej strony. Zresztą zaraz o tym.
Żeby nie było samego marudzenia - poniżej propozycje co do każdego z tych punktów jakie zgłaszałem.

Ad. 1. Prędkość floty - zmniejszyłbym obecną conajmniej 3-krotnie. Polepszy to:
- możliwość robienia FS-ów przez słabszych graczy (nie mają avatara)
- pozwoli wyjść do WC bez konieczności robienia FS-a!!
- umożliwi sensowniejsze akcje obronne
- zwiększy znaczenie falangi

Ad. 2. Flota
Tutaj problem jest największy, bo wymaga idealnego dogrania cyferek, które stanowią o sile tej gry. Obecnie poza 1-2 typami statków nie liczy się nic. Wydaje mi się także, że system naliczania zniszczeń w walce nie do końca jest taki jaki powinien.
Nie wyobrażam sobie bezstratnych walk porównywalnych flot (różnica poniżej 10-krotnej). Mam wrażenie, że zniszczenia nie są naliczane per jednostka, ale rozbijane grupowo. Przez to zupełnie bezużyteczna stała się eskorta, która pozwalała na zachowanie balansu pomiędzy różnymi jednostkami w grze. Prosiłbym o baczne przyjrzenie się tym wzorom.
Jeśli chodzi o najbardziej przegięte jednostki to zamiast podnosić ich koszt, można po prostu osłabić (urealnić, adekwatnie do wydatków) ich osiągi. Dodatkowo/ewentualnie można popracować nad eliminacją ich szybkich dział na wszystko.
Zmieniłbym też pojemność (in minus) frachtowców, ewentualnie także mega recyklerów.
Dopiero potem zabierałbym się za balansowanie parametrów pozostałych jednostek (poza ciężkim bombowcem i pancernikiem - trzeba im zmniejszyć obronę, a zwiększyć atak).

Ad. 3. Ekspedycje

Nagrody uzależniłbym od pozycji w statystykach (punkty decydują o ilości surowców, miejsce we flocie o ilości i jakości jednostek).

Ad. 4. Obrona

Dodałbym szybkie działa na pojedyncze jednostki wyłączając bombowce. Koniecznie trzeba poprawić niezniszczalną obronę (1 sztuka). Dodatkowo trzeba by dodać opcję budowania jakichś mega-rakiet, bo nie ma opcji na wyeliminowanie najcięższych budowli obronnych rakietami.

Ad. 5. Próby księżycowe - za antymaterię i zasoby (kilka mln kryształu i metalu)

Ad. 6. Błędy jakie znajduję staram się zgłaszać. Pytanie czy administracja planuje je poprawić. Jeśli tak, to wtedy chętnie będę zgłaszać kolejne (trochę mi opadł entuzjazm do tego).

Ad. 7. Symulator powinien przejść konkretne testy. W razie potrzeby służę pomocą

Ad. 8. Potrzebne są opisy w grze - kolejnych poziomów techów, działania kolektorów, teleportów (które nie przerzucają czasem jednostek - nie wiem czemu i co dają kolejne poziomy), wynalazków zmieniających osiągi (który napęd i jaki zmienia prędkość małego transportowca wg opisu w grze?) itd.

Ad. 9. Jeśli atakująca flota ginie cała nie powinno się dostawać pełnego raportu z bitwy wraz z techami

Prosiłbym o jakiś odzew administrację. Widzę, że gra ma olbrzymi potencjał i mam nadzieję, że uda się do wykorzystać.
Pomysłów na poprawki, techy, itd. trochę mam - warto by było po prostu na ten temat pogadać.
CHud
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 paź 2014, 21:25

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: Kasjan » 17 paź 2014, 12:01

CHud,

dziękujemy za uwagi, obecnie pracujemy na roboczej kopii GW i część tematów które już zgłosiłeś na support jest poprawionych,
dopniemy jeszcze kilka spraw i przenosimy na grę online,

największa bolączka i problem to właśnie walki, chociaż zastanawiam się czy problem nie leży u podstaw samego silnika - szybkie działka wyglądają jak by nie były uzupełnione w pierwotnych wersjach gier, trzeba umiejętnie to zrobić a do tego potrzebni są gracze z dużą wiedzą i doświadczeniem (aby testować na bieżąco)

przydało by się też wsparcie i opinie większej ilości graczy, nie tylko 3-4 osób bo istnieje ryzyko że zrobimy zmiany tylko dla małego % wszystkich graczy :)

taki drobny offtopic - mam prawie ukończoną integrację logowania forum z grą - czyli jeden wspólny login i do gry, i na forum - to by prawdopodobnie zachęciło graczy do dyskusji (a na pewno ułatwiło ją), le wiąże się z tym jedna rzecz - całe archiwum, wszystko co jest - przepadnie :-(
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 579
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: marek » 29 lis 2014, 20:08

Mam zasadnicze pytanie co do gry.
Czy gracz ma wpływ na walkę a dokładniej na kolejność ataku jednostek .Bo odnoszę wrażenie ze na tym polu dany gracz nic nie ma do powiedzenia może się mylę ale to by miało wpływ na końcowy rezultat walki .
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: marek » 30 lis 2014, 19:56

Czy ktoś mi to wyjaśni?
Sprawa wygląda tak np.
Avatar obrona 2 000 000 a atak 35 000 000
Lekki myśliwiec obrona 10 atak 50
Wiec jako atakujący LM ma w ataku 50 a avarar w obronie 2 000 000
To 40 000 LM powinno rozbić avatara a tak nie jest
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: Kasjan » 01 gru 2014, 16:57

każdy myśliwiec strzela z osobna - siła ognia nie sumuje się w ten sposób aby powstał "jeden mega mocny pocisk"
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 579
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: marek » 01 gru 2014, 18:54

Kasjan pisze:każdy myśliwiec strzela z osobna - siła ognia nie sumuje się w ten sposób aby powstał "jeden mega mocny pocisk"

Ok dzieki za wyjasnienie
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: ogólne uwagi co do gry

Postautor: Black211 » 02 gru 2014, 11:30

Kasjan pisze:każdy myśliwiec strzela z osobna - siła ognia nie sumuje się w ten sposób aby powstał "jeden mega mocny pocisk"

Coś mi nie pasuje to wyjaśnienie.
40k LMów nie jest w stanie strącić Avatara (przebiją się przez tarcze ale nie przez punkty strukturalne), ale 600k LMów już ma szansę na strącenie (testowane w symulatorze z badaniami ustawionymi na 0).
Dla tego pytanie dalej pozostaje aktualne, czy statki strzelają jako jeden czy nie.

Moim zdaniem jest to iloczyn wartości ataku jednostki pomnożone przez liczbę atakujących jednostek (trochę inaczej jest to liczone w drugą stronę ze względu że Avatar jest jeden przeciwko wileku, a jego siła mogłaby zestrzelić o wiele więcej LMów niż te z wpisane z szybkich dział).
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Następna

Wróć do Ogólne rozmowy o grze

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron