Strona 3 z 3

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 09 kwie 2014, 19:26
autor: Bzyk
Black211 pomysł jest ciekawy i można by tutaj coś pokombinować tylko trzeba by wprowadzić raczej trochę zmian. Myślę że stosunek walk wygranych do przegranych był by lepszą wykładnią niż tylko samych wygranych. Programistą nie jestem i nie wiem czy takie zmiany są możliwe i czy by nie wprowadziły kolejnych błędów, myślę że beż testów i odsunięcia w czasie by się nie obyło :(

Jestem zwolennikiem reguły/zasady KISS (BUZI-pol.) zarówno w pracy jak i w życiu.
Według mnie wersja Kasjana pod tym względem jest prostsza, plus nowe naliczanie pkt za flotę. Wydaje mi się że nie będzie wymagała wprowadzenia wielu zmian w grze przez co też unikniemy błędów i pozostanę zwolennikiem tej wersji ;)

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 09 kwie 2014, 20:53
autor: Black211
Jak chcecie to mogę wam wprowadzić w excel'a zmiany aby uwzględniało wygrane i przegrane (odejmę wygrane od przegranych, trochę pokombinuje i będzie).
tylko czy dalej to ma sens. Bo jak na razie to mamy dwie opcje do wyboru i mało chętnych do wypowiedzi (raptem 3-4 w tym admin :D ).
Przydałaby się ankieta i gracze głosujący w niej. A co do silnika to trochę na wyrost napisałem, rozpędziłem się i nie przemyślałem do końca tematu :roll:

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 10 kwie 2014, 16:37
autor: Kasjan
po pierwsze wielkie podziękowanie i uznanie dla stałych bywalców za ciągłe sugestię i dyskusję która tak na prawdę wyciąga nowe tematy na które trzeba zwrócić uwagę,

uznanie dla Black211 który dwoi się i troi nad systemem zasad ataków,

bierzemy pod uwagę wszystkie propozycje modyfikacji, jednak tak zaawansowane zmiany mające bezpośredni wpływ na 'równowagę we wszechświecie' (super zabrzmiało) trzeba najpierw wystawić na możliwie jak najbardziej szkodliwe działanie

mam tutaj na myśli że musimy je poddać dyskusjom, rygorystycznym testom i symulacjom (i to uczynił Black211 w xls), wielu pomyśli "dlaczego" (i ciśnie przyśpieszenie zmian) - właśnie dlatego że ma to olbrzymi wpływ, wręcz kluczowy, na rozgrywkę... jeden błąd i z powoli powiększającej się grupy graczy połowa odpadnie bo uzna zasady za niesprawiedliwe

obecny przelicznik dla słabszych graczy nie jest aż tak tragiczny, jednak cały czas główkujemy jak to zorganizować

pamiętajcie że poza ogólnymi zasadami i przelicznikiem trzeba brać pod uwagę skrypt gry który generuje obciążenie serwera - nie możemy przesadzić ze złożonością bo będzie się wszystko mulić

fakt, trochę zwlekamy z tym ale tylko że ciągle zwracacie uwagę na nowe aspekty zmian które my przeoczymy, niby jest to prosta punktacja a jednak jest to trochę skomplikowane


a teraz odnośnie wygrane:przegrane - jeśli mam 1 000 000 pkt i 2 walki wygrałem 1 przegrałem
ktoś ma 10 000 000 pkt i też 2 walki wygrał 1 przegrał
ja mam max niszczyciela
ktoś ma już avatara i buduje już meganiszczarki

robi nam się trochę "niesprawiedliwie"

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 10 kwie 2014, 23:10
autor: King
Może zmienić tak statystyki aby odzwierciedlaly bardziej umiejetnosci gracza?
Przy tym co jest teraz "najlepszym" graczem jest osoba która zbuduje najwiecej budynków i zbada najwiecej technologii.
Budynki nigdy nie znikaja tak samo jak badania, wiec najlepszy gracz to ten ktory najwiecej "uciuła", tyle ze nie trzeba atakowac graczy ktorzy sa aktywni i maja surowce ale mozna je kupic sobie za anty, farmic idlerów i budowac tylko kopalnie.
Farmienie nie wymaga duzej floty ani specjalnych umiejetnosci kombinowania.
Najwiecej zachodu zabiera utrzymanie swojej floty, dlatego osoby ktore posiadaja jej najwiecej powinny byc w TOPie.

Jakie zmiany proponuje?
A no takie:

Suma_Pkt= (Budynki_Pkt*0,1) + (Badania_Pkt*0,4) + Flota_pkt + (Obrona_pkt*0,2)


PS.
Taka sobie propozycja, nie zeby to bylo jakos doglebnie przemyslane, pewnie o czyms prostym nie pomyslalem.

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 13 kwie 2014, 17:05
autor: Bzyk
King pisze:Suma_Pkt= (Budynki_Pkt*0,1) + (Badania_Pkt*0,4) + Flota_pkt + (Obrona_pkt*0,2)


Wszystko ładnie, pięknie :D tylko że nie rozwiązuje to problemu graczy ze sztuczną ilością pkt.

Proponuję przyjąć i wprowadzić w życie wersję proponowaną przez Kasjana. Gdzie zarówno badania jak i budynki, dostępne wcześniej za antymaterię, były liczone tylko do 25 lvl. Dalszy ich rozwój nie wpływał by już na punktację ogólną.
Gracze którzy zainwestowali w to antymaterię nie stracą ani poziomu badań ani budynków według mnie jest to najlepsze rozwiązanie jak do tej pory.

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 13 kwie 2014, 23:43
autor: King
Bzyk pisze:
King pisze:Suma_Pkt= (Budynki_Pkt*0,1) + (Badania_Pkt*0,4) + Flota_pkt + (Obrona_pkt*0,2)


Wszystko ładnie, pięknie :D tylko że nie rozwiązuje to problemu graczy ze sztuczną ilością pkt.

Proponuję przyjąć i wprowadzić w życie wersję proponowaną przez Kasjana. Gdzie zarówno badania jak i budynki, dostępne wcześniej za antymaterię, były liczone tylko do 25 lvl. Dalszy ich rozwój nie wpływał by już na punktację ogólną.
Gracze którzy zainwestowali w to antymaterię nie stracą ani poziomu badań ani budynków według mnie jest to najlepsze rozwiązanie jak do tej pory.


lol, a co stoi na przeszkodzie wprowadzanie obydwu zmian równocześnie? Przecież nie kolidują ze sobą.

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 19 kwie 2014, 14:26
autor: drebot
Kiedy będzie wprowadzona ta zmiana statystyk ?

Re: Zmiana zasady statystyk

Post: 20 kwie 2014, 20:14
autor: Alhana
drebot, najpierw musimy sprawdzić, która opcja jest najkorzystniejsza.
O wszystkich zmianach jesteście informowani na bieżąco.
Tym razem będzie tak samo.