Cześć wszystkim
Przyglądałem się kilka tygodni grze tutaj i mam kilka uwag/pytań:
1. Czy naprawdę potrzebna jest tak duża prędkość floty? Wystarczy 3-5 minut nieuwagi i już się można pozbyć całości. To naprawdę cholernie niewielka ilość czasu na to żeby wiele godzin wysiłku poszło w diabły. Osobiście proponowałbym zmniejszenie prędkości floty 2-3 krotnie w stosunku do obecnej. Większe jest prawdopodobieństwo złapać kogoś na 5 minutach nie patrzenia na konto niż złapanie go na falandze
2. Też uważacie, że większość statków jest nieprzydatna? Obecnie w największych flotach króluje tylko 1 typ statków – mega niszczyciel. Czasem od wielkiego święta ktoś może zaatakować avatarem (raczej obrona) lub ciężkim niszczycielem (dla prędkości). Pozostałe statki są raczej nieprzydatne:
• LM – co najwyżej nadaje się na próby księżycowe
• CM – to samo
• Krążownik – nie opłaca się w ogóle, dodatkowo zżera norium
• OW – j.w. dodatkowo drogi (5 OW jest droższe od 1 CN, a przegra z nim każdą walkę)
• Bombowiec – moim zdaniem dobry do tego do czego jest przeznaczony, ale został kompletnie wyparty przez MN, który jest najlepszy do wszystkiego
• Ciężki bombowiec – prawie sześciokrotnie większa obrona od ataku, drogi i bardzo wolny. Moim zdaniem pomyłka (analogicznie jak pancernik)
• Niszczyciel – drogi, wolny i dużo pali
• Pancernik –klapa, niesamowicie drogi (80k norium), a siłę ataku ma ponad 11 razy mniejszą od obrony
• GŚ – kosztuje 9mln norium, a pada od dwóch MN, plus jest bardzo wolna
• Transportery w dobie frachtowców i mega-recyklerów są kompletnie niepotrzebne (koszt frachtowca w stosunku do jego wytrzymałości i pojemności jest delikatnie mówiąc olbrzymie przesadzony)
3. Ekspedycje – pojawiły się głosy, że możliwe zyski są za duże (np. avatar), ale to jedyna możliwość dla nowego gracza na delikatne podgonienie starszych wyjadaczy. Przepaść na starcie do czołówki jest tak olbrzymia i zniechęcająca, że osobiście raczej bym ją starał się niwelować właśnie w ten sposób
4. Obrona – dlaczego nie można komuś wykończyć obrony? Wydaje się, że odpowiedni % szans na zniszczenie wieżyczki nawet jak jest tylko 1 powinien zostać zachowany. Idąc tym tropem buduje się 1 platformę orbitalną i nikt nigdy jej nie zniszczy, a profit się z niej ma na zawsze.
Dodatkowo sama obrona w stosunku do możliwości jej niszczenia jest kompletnie nieprzydatna (patrz siła MN i ich szybkie działa). Może warto by było wprowadzić specjalistyczne wieżyczki (z szybkimi działami pod konkretne okręty), albo po prostu je wzmocnić. Obecnie to tylko utrata surowców
5. Przydałaby się możliwość zakupienia za antymaterię próby księżycowej (analogicznie do np. ogame)
6. Warto by też było zerknąć bardziej krytycznym/testowym okiem na samą grę bo ma trochę elementów jeszcze do dopieszczenia (tłumaczenia, komunikaty itd.)
7. Symulator walk czasem wyświetla dziwne wyniki po naprawdę drobnych modyfikacjach wpisów
8. Dla wielu elementów gry brakuje konkretnych opisów mówiących co daje kolejny poziom (analogicznie do kopalni). Sprawdzanie tego empirycznie bywa mocno kosztowne
9. Raporty szpiegowskie - pomimo, że na 1 skan nic nie widać, wystarczy puścić 1 sondę na ataku i już wiemy co do nas strzela i z jakimi technologiami. Chyba nie o to chodziło, jeśli chodzi o szpiegowanie.
Mam nadzieję, że uda mi się, pomimo małego doświadczenia w grze, wywołać dyskusję, która coś dobrego wniesie.
Pozdrawiam