Postaram się wyjaśnić skąd wzięło się pojęcie skracania czasów o 50%.
Jest to pozostałość z ogame, który jak wiemy jest ojcem silników ugemela/xnova/2moons (a co za tym idzie i GW jest na jego podbudowie z pewnymi zmianami).
Black211 pisze:Xnova 5.9
- Kod: Zaznacz cały
$time = $Cost / ($CONF['game_speed'] * (1 + $PLANET[$resource[14]])) * pow(0.5, $PLANET[$resource[15]]);
Xnova Revolution 1.3
- Kod: Zaznacz cały
$time = ((($cost_crystal) + ($cost_metal) + ($cost_darkmatter)) / $game_config['game_speed']) * (1 / ($planet[$resource['14']] + 1)) * pow(0.5, $planet[$resource['15']]);
2Moons v1.7.3.2749
- Kod: Zaznacz cały
$time = $elementCost / (Config::get('game_speed') * (1 + $PLANET[$resource[14]])) * pow(0.5, $PLANET[$resource[15]]) * (1 + $USER['factor']['BuildTime']);
W powyższych wzorach widać stwierdzenie "pow(podstawa; potęga)" które zmniejsza o 50% daną wartość (tak jak było to w ogame).
W GW fabryka nanitów działa jak fabryka robotów i zmniejsza w taki sam sposób, widać to we wzorze:
Kasjan pisze:
- Kod: Zaznacz cały
$time = $Cost / ($CONF['game_speed'] * (1 + $PLANET[$resource[14]]) * (1 + $PLANET[$resource[15]])) * $PLANET['factor']['bulidspeed'];
gdzie $PLANET[$resource[14]] to poziom robotów, $PLANET[$resource[15]] nanitów a $Cost to koszt budynku (pozostałe to prędkość gry)
Obydwie części wzoru Kasjan'a są takie same
- Kod: Zaznacz cały
(1 + $PLANET[$resource[14]]) // Fabryka robotów
- Kod: Zaznacz cały
(1 + $PLANET[$resource[15]]) // Fabryka nanitów
Czyli działają na takiej samej zasadzie.
Poniżej zmniejszenie czasów na danym poziomie Robotów/Nanitów:
1=50,00% | 11=8,33%
2=33,33% | 12=7,69%
3=25,00% | 13=7,14%
4=20,00% | 14=6,67%
5=16,67% | 15=6,25%
6=14,29% | 16=5,88%
7=12,50% | 17=5,56%
8=11,11% | 18=5,26%
9=10,00% | 19=5,00%
10=9,09% | 20=4,76%