Zmiana zasady statystyk

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: halls123 » 08 kwie 2014, 12:32

To fakt,dzisiaj zdjalem urlop zeby troche pofarmic i musze przyznac ze nie ma kogo atakowac,zgadzam sie z blackiem11 ze ta zmiana miala by wiekszy sens dla nowego uni a w tym przypadku to poprawa jest dla slabych graczy a mocni stracili mozliwosc atakow.Teraz przestalem budowac budynki oraz flote oraz zaprzestalem badan i czekam az slabsi podskocza w punktacji zeby miec ich w zasiegu przelicznika A TO MOZE POTRWAC.
Niestety mocniejszych tez nie moge zaatakowac bo sa poza moim zasiegiem.
Pomyslcie nad tym i zastanowcie sie co z tym zrobic

Jesli dobrze pamietam to w tej chwili moge atakowac 4 graczy :(
halls123
 
Posty: 205
Rejestracja: 14 sie 2012, 12:44

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Kasjan » 08 kwie 2014, 12:50

Faktycznie, nie przyjrzałem się szczegółowo,
co byśmy nie wymyślili i jak nie przeliczyli takie są różnice :(
teraz zbudowanie floty robi dużą różnicę

Black, pomysł masz świetny z wygranymi tylko jest jeden problem,
jeśli wgrasz tyle że będziesz miał mnożnik x10 a ja tylko tyle że będę miał mnożnik x4 to ja będę w Twoim zasięgu ale Ty już w moim nie :-(

chyba trzeba powyżej 1 000 000 pkt zrobić inny próg (ewentualnie znieść go),
co gdyby powyżej 1 000 000 pkt była zasada taka że poniżej tego progu możemy atakować tylko x5 słabszych natomiast w górę możemy już wszystkich?
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Black211 » 08 kwie 2014, 13:17

Nie do końca wszak w php masz funkcję min() która da nam ten sam przelicznik dla obydwu graczy i czy pierwszy będzie miał x10 a drugi x4 to i tak wybierze mniejszą (x4) i obydwaj gracze względem siebie będą mieli ten sam przelicznik, a jak trafimy na gracza z większym przelicznikiem to on będzie się dostosowywał do naszego przelicznika.
Jedyne co zostaje to poprawienie aby dobrze pokazywało kto jest w zasięgu ataku, kto jest słabszy od nas (S), a kto jest silniejszy (W).

Jeśli to kłopotliwe to można wykorzystać drugą opcję związaną z poziomami co daje możliwość zwiększania widełek wraz ze wzrostem poziomu i zwiększa ilość graczy których można atakować z zachowaniem wyboru mniejszego przelicznika (x10 czy x4, wybierzemy x4).

Nie wiem jak reszta się do tego odnosi bo mało kto pisze na forum, a ich zdanie też by się przydało.
Konstruktywna krytyka mogłaby pomóc w znalezieniu niedociągnięć/błędów w moich rozumowaniach.
Nie mówiąc już o braku przeze mnie statystyk kto ile ma wygranych walk czy też na jakim jest poziomie co mogło by wiele wyjaśnić i pomóc dostosować przelicznik do obecnej sytuacji w grze.
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Bzyk » 08 kwie 2014, 13:30

Kasjan Now U talking ;) .
Obie wersje mi odpowiadają. :ugeek:
Tylko w przypadku wersji Kasjana w razie potrzeby by była możliwość zejścia/zbicia pkt i przez co możliwość ataku słabszych graczy, co dla mnie nie było by problemem. To w wersji Blacka nie wiem czy taka możliwość by coś dała skoro stosunek walk wygranych do przegranych mam wysoki.
Awatar użytkownika
Bzyk
 
Posty: 159
Rejestracja: 20 sie 2012, 8:18

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: sebzol » 08 kwie 2014, 20:56

Jedyny ktory steka caly czas to ironman :) wybudowal flote za moje surowce ktore byly sztuczne wiec wraz z moja utrata on powinien rowniez poniesc konsekwencjje bo to surowce za sztuczne moje pkt i surowce. :) a jeszcze do tego dojdzie ze juz nic nie bedzie mozna robic. Zostaniesz sb sam na koncu i bedziesz narzekac ze nie masz co robic ;] skoro tak to ci pasuje to spoko.
sebzol
 
Posty: 136
Rejestracja: 08 lip 2012, 22:27

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: drebot » 09 kwie 2014, 9:21

Po pół roku napiszę jeszcze raz. Jestem za wprowadzeniem zmian.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Bzyk » 09 kwie 2014, 9:57

Wprowadzenie takich zmian wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem. Ponieważ i pavlo i sebzol zachowają zarówno poziomy badań czy magazynów, tak więc jest syty i wilk i owca cała :lol: .
Myślę też że przed wprowadzeniem tych zmian wszyscy gracze powinni zostać powiadomieni, powiedzmy 7 dni przed. Żeby uniknąć STĘKANIA :lol: :!: :!:
Liczę na szybką implementację tych zmian:o .
Awatar użytkownika
Bzyk
 
Posty: 159
Rejestracja: 20 sie 2012, 8:18

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Black211 » 09 kwie 2014, 14:56

Dobra, zrobiłem excel'a do prezentacji jak by wyglądało obliczanie czy dany gracz jest w zasięgu ataku czy nie.
Prosty w obsłudze tylko 3 podwójne strzałki do zmian i sprawdzenia jak co by wyglądało. Reszty nie polecam zmieniać.

Przelicznik.xls

Polecam po testować i powiedzieć co o tym sądzicie
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Kasjan » 09 kwie 2014, 15:25

A co z przegranymi?
Jeśli przykładowo wygrałem 100 razy a przegrałem 200?
Wtedy jestem raczej słaby z uwagi na marne umiejętności strategiczne,
takich też trzeba wziąć pod uwagę, zwłaszcza w początkowym okresie gdy nowi zaczynają i mają 1 walkę wygraną i 50 złomów
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Zmiana zasady statystyk

Postautor: Black211 » 09 kwie 2014, 17:03

Kasjan ja dałem propozycję dalej zostawiam pod dyskusję i jak chcesz to można zrobić stosunek wgranych walk do przegranych i zobaczyć jak to się uplasuje w statystykach. ew można wykorzystać procent wygranych walk, co też może zmienić rozkład możliwych graczy do atakowania.
Pomysł można dalej rozwijać (w miarę możliwości excel'a) i nic nie stoi na przeszkodzie aby wprowadzić własne poprawki albo propozycje.

Na koniec dodam że wstawienie dodatkowej zmiennej jaką będą "przegrane walki" dodatkowo skomplikuje już i tak złożone formuły nie mówiąc o ich czytelności (zwłaszcza w excel'u), a silnik gry odczuje to w podglądzie galaktyki (bardziej ze względu na SMARTY jak sądzę niż te parę linijek w PHP ale to inna sprawa).
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

PoprzedniaNastępna

Wróć do Propozycje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron