Kilka pomysłów

Kilka pomysłów

Postautor: aero_tg » 20 gru 2014, 16:40

Witam,
Grałem nieco ponad tydzien na U2 i stamtąd pochodza moje wrażenia, gierka była fajna dopóki oczywiście nie zaczęły sie najazdy graczy o kilkaset razy mocniejszych, co kompletnie odebrało sens i chęć do gry, jak widać po liczbie graczy nie jestem odosobniony. Ale wydaje mi się że gra jest ciekawa i przy kilku zmianach możnaby się w to jeszcze pobawić, pare moich pomysłów:
- nowa sfera "dyplomacja", atakując aktywnego gracza wypowiadałoby mu się wojnę, przy czym do wyboru byłby cel tej wojny (zebranie określonej sumy surowców, zniszczenie floty, obrony), po osiągnięciu wybranego celu następowałby rozejm (co najmniej dwa tygodnie bez ataku), te same zasady dotyczyłyby sojuszy w taki sposób aby poszczególni członkowie nie mogli do woli atakować tego samego gracza (tak jak to bylo w moim przypadku)
Zmiana ta miałaby na celu uchronienie nowych graczy przed staniem się kolejną farmą dla graczy z topu, oraz poprawiła sytuację ludzi którzy nie są w stanie poświęcać całych dni na gre.

- ograniczenie zasięgu falangi czujników do kilkunastu systemów, nie jak jest to obecnie niemal całej galaktyki, gdzie topowcy są w stanie śledzić każdą flotę w grze.

- zwiększenie ograniczenia w możliwej dysproporcji punktowej miedzy atakującym i ofiarą do max 5 krotność, aktualnie przekraczając 500k mogą mnie łupić wszyscy.
Jakie mam szanse na czerpanie rozrywki z gry kiedy łupi mnie cała banda kilkadziesiąt razy mocniejszych na czele z kolesiem mającym ponad 700 milionów pkt?

- rozbudowa samouczka/ tutoriala, o obszerniejsze objaśnienia co do mechanizmów rządzących grą, w obecnym kształcie kierując się samouczkiem można się nauczyć jedynie jak stac się dobrą farmą dla innych. Przykładowo widoczność floty, gdzie logika w tym że flota lecąca z księżyca na księżyc jest niewidoczna, a na planetę tuż obok już nagle ją widać? Jeśli nie jest to nigdzie napisane to trzeba być jasnowidzem aby się tego domyśleć, a wątpie aby ktokolwiek o zdrowych zmysłach przed rozpoczęciem gry wchodził na forum i czytał ję od dechy do dechy pół dnia aby się dowiedzieć o magicznych sztuczkach. Przydałoby się też objaśnienie ekspedycji, z jakim ryzykiem się wiąże i co można zyskać. Objaśnienia budynków również powinny być konkretniejsze (co daje, co przyspiesza i o ile), aktualnie nie wiadomo czy np. rozbudowując laboratorium przyspiesza się badania czy tylko odblokowuje możliwość badania kolejnych technologii.

Zanim weźmiecie się za krytyke prosze o chwile refleksji i próbę odpowiedzi na pytania:
Dlaczego pierwszych 5 graczy ma więcej pkt niż cała reszta w sumie?
Dlaczego w grze pozostało około 50 aktywnych graczy?
Dlaczego większość graczy kończy swoją przygodę zaraz po tym jak kończy się im okres ochronny?

Moim skromnym zdaniem sukces gry online jest uzależniony od stworzenia u każdego gracza przekonania że nie jest bezradny wobec przysłowiowych "no lifów", spędzających nad grą większośc czasu.
W przypadku tej gry podstawą jest uniemożliwienie graczom z topu pastwienia się, nad bezradnymi i znajdującymi się na zupełnie innym etapie rozwoju swoich cywilizacji, graczami.

Oczywiście pojawią się głosy tychże "no lifów" że jestem "noobem" nie umiem grać itp. Ale czy dla sukcesu gry ważniejsze dobro kilku graczy czy kilkuset?

Sory jeśli kogoś obraziłem, co złego to nie Ja
aero_tg
 
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2014, 15:45

Re: Kilka pomysłów

Postautor: drebot » 20 gru 2014, 17:17

Bardzo ładnie napisane :)

Zasadnicze pytanie wiesz co to jest FS ? Jeżeli nie to wcale się nie dziwię że byłeś złomowany i farmiony. A porównując tą grę to jej podobnym, ta i tak jest o wiele łatwiejsza dla nowych graczy. Nowych i niedoświadczonych ;)

A co to FAQ przydałby się. Ktoś chce napisać ? :)
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Kilka pomysłów

Postautor: aero_tg » 20 gru 2014, 18:23

drebot pisze:Bardzo ładnie napisane :)

Zasadnicze pytanie wiesz co to jest FS ? Jeżeli nie to wcale się nie dziwię że byłeś złomowany i farmiony. A porównując tą grę to jej podobnym, ta i tak jest o wiele łatwiejsza dla nowych graczy. Nowych i niedoświadczonych ;)

A co to FAQ przydałby się. Ktoś chce napisać ? :)


Prosiłem o przeczytanie ze zrozumieniem.

FS jak widzą każdy mój ruch i ustawiają atak zaraz po powrocie, a jako świerzak księżyców jeszcze nie mam...
Co do innych gier to chyba tak szybko nie wymarły jak ta.
aero_tg
 
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2014, 15:45

Re: Kilka pomysłów

Postautor: Black211 » 20 gru 2014, 23:42

Drebot z tym FSem to przesadziłeś. Aero_tg ma racje, jak ma dowiedzieć się jak grać gdy większość wiedzy na temat GW mamy z ogame. Wiele osób zaczynających w GW może nie wiedzieć skąd wzięła się gra.
Dla tego FAQ i tutorial powinny wiele wyjaśniać aby nowi wiedzieli jak walczyć z lepszymi graczami.

Aero_tg mogę ci podpowiedzieć że jak robiś FSa na stacjonuj i zawrócisz flotę przed dotarciem to nie będzie widoczna na falandze. Przy transportuj jest cały czas widoczna na falandze, tak samo jak przy recykluj i kolonizuj jak dobrze pamiętam.
Jak będziesz mieć jeden księżyc to dobrze jest wysyłać na kolonizuj z księżyca. u ciebie nie będzie można falangą strzelić, a miejsce kolonizacji nie daje takiej możliwości. przy 2 i więcej księżycach jest lepiej ale też trzeba uważać bo jak zniszczą księżyc to flota zaczyna być widoczna na planecie.
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Re: Kilka pomysłów

Postautor: aero_tg » 21 gru 2014, 11:07

Jeszcze chciałem dodać propozycję co do ergonomii gry:
- w kategorii "flota" ustawiając koordynaty docelowe i prędkośc lotu, powinien byc do wyboru charakter misji, tzn. atak, transport, recykling, itp. Obecnie trzeba za każdym razem przechodzic przez galaktykę, a przy ogarnianiu flot z kolonii jest to troche nieefektywne.
Przełączając przez flote, odrazu widze co gdzie mam i co z tym moge zrobić, wszystko ogarniam w jednym oknie.
aero_tg
 
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2014, 15:45

Re: Kilka pomysłów

Postautor: halls123 » 21 gru 2014, 13:11

aero_tg pisze:Witam,
Grałem nieco ponad tydzien na U2 i stamtąd pochodza moje wrażenia, gierka była fajna dopóki oczywiście nie zaczęły sie najazdy graczy o kilkaset razy mocniejszych, co kompletnie odebrało sens i chęć do gry, jak widać po liczbie graczy nie jestem odosobniony. Ale wydaje mi się że gra jest ciekawa i przy kilku zmianach możnaby się w to jeszcze pobawić, pare moich pomysłów:
- nowa sfera "dyplomacja", atakując aktywnego gracza wypowiadałoby mu się wojnę, przy czym do wyboru byłby cel tej wojny (zebranie określonej sumy surowców, zniszczenie floty, obrony), po osiągnięciu wybranego celu następowałby rozejm (co najmniej dwa tygodnie bez ataku), te same zasady dotyczyłyby sojuszy w taki sposób aby poszczególni członkowie nie mogli do woli atakować tego samego gracza (tak jak to bylo w moim przypadku)
Zmiana ta miałaby na celu uchronienie nowych graczy przed staniem się kolejną farmą dla graczy z topu, oraz poprawiła sytuację ludzi którzy nie są w stanie poświęcać całych dni na gre.

- ograniczenie zasięgu falangi czujników do kilkunastu systemów, nie jak jest to obecnie niemal całej galaktyki, gdzie topowcy są w stanie śledzić każdą flotę w grze.

- zwiększenie ograniczenia w możliwej dysproporcji punktowej miedzy atakującym i ofiarą do max 5 krotność, aktualnie przekraczając 500k mogą mnie łupić wszyscy.
Jakie mam szanse na czerpanie rozrywki z gry kiedy łupi mnie cała banda kilkadziesiąt razy mocniejszych na czele z kolesiem mającym ponad 700 milionów pkt?

- rozbudowa samouczka/ tutoriala, o obszerniejsze objaśnienia co do mechanizmów rządzących grą, w obecnym kształcie kierując się samouczkiem można się nauczyć jedynie jak stac się dobrą farmą dla innych. Przykładowo widoczność floty, gdzie logika w tym że flota lecąca z księżyca na księżyc jest niewidoczna, a na planetę tuż obok już nagle ją widać? Jeśli nie jest to nigdzie napisane to trzeba być jasnowidzem aby się tego domyśleć, a wątpie aby ktokolwiek o zdrowych zmysłach przed rozpoczęciem gry wchodził na forum i czytał ję od dechy do dechy pół dnia aby się dowiedzieć o magicznych sztuczkach. Przydałoby się też objaśnienie ekspedycji, z jakim ryzykiem się wiąże i co można zyskać. Objaśnienia budynków również powinny być konkretniejsze (co daje, co przyspiesza i o ile), aktualnie nie wiadomo czy np. rozbudowując laboratorium przyspiesza się badania czy tylko odblokowuje możliwość badania kolejnych technologii.

Zanim weźmiecie się za krytyke prosze o chwile refleksji i próbę odpowiedzi na pytania:
Dlaczego pierwszych 5 graczy ma więcej pkt niż cała reszta w sumie?
Dlaczego w grze pozostało około 50 aktywnych graczy?
Dlaczego większość graczy kończy swoją przygodę zaraz po tym jak kończy się im okres ochronny?

Moim skromnym zdaniem sukces gry online jest uzależniony od stworzenia u każdego gracza przekonania że nie jest bezradny wobec przysłowiowych "no lifów", spędzających nad grą większośc czasu.
W przypadku tej gry podstawą jest uniemożliwienie graczom z topu pastwienia się, nad bezradnymi i znajdującymi się na zupełnie innym etapie rozwoju swoich cywilizacji, graczami.

Oczywiście pojawią się głosy tychże "no lifów" że jestem "noobem" nie umiem grać itp. Ale czy dla sukcesu gry ważniejsze dobro kilku graczy czy kilkuset?

Sory jeśli kogoś obraziłem, co złego to nie Ja


Po pierwsze nie bierz uwago na punkty poszczegolnych graczy poniewaz czesc osob ma nabite te punkty sztucznie przez antymaterie.I masz odpowiedz na 1 pytanie.
Dlaczego w grze jest 50 graczy?
Poniewaz to sa gracze najwytrwalsi chociaz ta liczba w rzeczywistosci jest mniejsza.
Trzecie pytanie.
Odchodza poniewaz nie potrafia grac i szybko sie załamuja oraz poddaja.Gdyby nowi stosowali sie do zasad gry to topowcy by ich nie atakowali.
Ja mam wrazenie ze slabi lub nowi gracze mysla ze tylko oni sa atakowani ale nie biora pod uwage ze ja lub inni topowcy rowniez byli atakowani kiedys jak rowniez sa atakowani teraz.My po prostu nie placzemy i potrafimy sie obronic.Ciagle tylko widze ze przychodzi ktos nowy pogra 2-3 miesiace i juz zaczyna pisac o zmianach itp.
Zmiany zostaly juz dawno przeprowadzone i nowi gracze maja teraz o wiele lepiej niz gdy zaczynalem ja lub inni starzy wyjadacze.Ta gra polega na tym zeby przeprowadzac ataki ale nowi chyba tego nie rozumieja.
Wiele razy było powtarzane ze topowiec a nawet slabszy gracz nie zaatakuje jesli ten atak nie przyniesie zysku.Wystarczy robic fs-y i flota oraz surowce beda bezpieczne.Nie trzeba do tego posiadac ksiezycow.Kazdego dnia gdy skanuje graczy to czesto widze flote oraz sporo surki na planetach,skoro ja zostawiacie to pozniej sie nie dziwcie ze zostaliscie zjechani.
Uwazam ze dla nowych jest lepiej tutaj niz na ogame,tam to dopiero dostawalibyscie lanie.

Pomysly ktore przedstawiles nie podobaja mi sie wogole i sa bez sensu.
Bylbym za tym aby powstala zakladka wyjasniajaca podstawy i zasady gry dla nowych graczy.Chociaz na innych grach sa takie zakladki to nowi i tak ich nie czytaja a pozniej placza.
halls123
 
Posty: 205
Rejestracja: 14 sie 2012, 12:44

Re: Kilka pomysłów

Postautor: drebot » 21 gru 2014, 13:52

Halls zgadzam się z Tobą w 100%. Ja swoje początki też miałem ciężkie, bardzo ciężkie. I ten co myśli, że w ciągu 3 miesięcy będzie koksem, myli się. To jest gra dla wytrwałych.

Co do FAQ tutorialu to coś jest na forum na ten temat napisane co jak i dlaczego. Podstawa wejść na forum albo zadać pytanie na chacie, zawsze ktoś odpisze.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Kilka pomysłów

Postautor: aero_tg » 21 gru 2014, 14:34

Widzę że nadal nie kumacie o co mi chodziło, ale nie powiem że sie tego nie spodziewałem.

Co do uwagi że w miare nowi gracze podrzucają pomysły, to sory ziom ale na tym polega audyt w biznesie na całym świecie, przychodzi ktoś z zewnątrz i widzi rzeczy których ty grając w to latami już nie widzisz.

Nie w tym rzecz żeby udowadniać kto sobie poradził w cięższej sytuacji, że kiedyś było gorzej itp.

Celem gry jest dawanie rozrywki, jeżeli mają ją czerpać tylko "najwytrwalsi" to spoko, bedziecie sobie grac w 20 ;)
Proponowane przeze mnie zmiany miałyby na celu odebranie właśnie wam częsci rozrywki na rzecz innych wiec nie spodziewałem sie akurat od was oklasków.

Żeby szukać odpowiedzi na jakieś pytanie trzeba mieć świadomość istnienia pewnego powiązania, jeżeli nie wiem że np. zawracanie z kolonizacji powoduje że flota znika to skąd mam wiedzieć o co pytać? A poza tym czy nie łatwiej opisac coś raz w grze aniżeli odpisywac na milion podobnych pytań?
aero_tg
 
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2014, 15:45

Re: Kilka pomysłów

Postautor: halls123 » 21 gru 2014, 15:45

Poczytaj sobie poradnik-t355.html
Nie wszystko jest aktualne poniewaz od tamtej pory zostalo wprowadzonych kilka zmian ale najwazniejsze rzeczy sa aktualne.

Pomysły sa jak najbardziej oczekiwane i kazdy moze je podac ale to co Ty podales to sa ograniczenia i to wprowadzilo by spowolnienie gry dla graczy niz wprowadzilo rozrywke dla wszystkich.

Ty ta gre dopiero poznajesz,uczysz sie.Nie znasz podstawowych zasad duzo rzeczy jest dla Ciebie magia itd.Wiec dopoki nie poznasz wszystkich tajnikow to nie powinienes proponowac tego co zaproponowales.
Pograj chociaz z rok i wtedy sie wypowiedz a moge sie zalozyc ze przyznasz nam racje.
halls123
 
Posty: 205
Rejestracja: 14 sie 2012, 12:44

Re: Kilka pomysłów

Postautor: Kasjan » 21 gru 2014, 18:28

Największy problem jest taki że mamy mnóstwo różnych pomysłów ale silnik nas trochę ogranicza,
niestety nie wszystko da się płynnie wprowadzić :(
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Następna

Wróć do Propozycje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron