Bład Nanitów

Re: Bład Nanitów

Postautor: Kasjan » 23 kwie 2014, 18:33

Jest to obliczane geometrycznie, nie są to stałe procenty,
w kodzie wzór:
Kod: Zaznacz cały
        $time = $Cost / ($CONF['game_speed'] * (1 + $PLANET[$resource[14]]) * (1 + $PLANET[$resource[15]])) * $PLANET['factor']['bulidspeed'];

gdzie $PLANET[$resource[14]] to poziom robotów, $PLANET[$resource[15]] nanitów a $Cost to koszt budynku (pozostałe to prędkość gry)
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

Re: Bład Nanitów

Postautor: drebot » 23 kwie 2014, 18:38

Kasjan pisze:Jest to obliczane geometrycznie, nie są to stałe procenty,
w kodzie wzór:
Kod: Zaznacz cały
        $time = $Cost / ($CONF['game_speed'] * (1 + $PLANET[$resource[14]]) * (1 + $PLANET[$resource[15]])) * $PLANET['factor']['bulidspeed'];

gdzie $PLANET[$resource[14]] to poziom robotów, $PLANET[$resource[15]] nanitów a $Cost to koszt budynku (pozostałe to prędkość gry)


Rozumiem, czyli tutaj jest to całkowicie inaczej rozwiązane. Ale na samym początku gry ( chodzi o ich poziomy ) nanity zmniejszają o połowę. I ta zmienna jest zachowana w wypadku stoczni.
Ale tak z ciekawości, postaw kopalnię kryształów na 42 levek, fabrykę robotów na 18.

A później zacznij dodawać po poziomie nanitów i popatrz o ile zmienia się czas ;)

Oczywiście jak możesz
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Bład Nanitów

Postautor: Black211 » 23 kwie 2014, 21:01

To widzę Kasjan że u ciebie jest jeszcze inaczej. Widać teraz dla czego drebot tak męczył o te nanity. Zazwyczaj widziałem taki wzór w silnikach:

Xnova 5.9
Kod: Zaznacz cały
$time = $Cost / ($CONF['game_speed'] * (1 + $PLANET[$resource[14]])) * pow(0.5, $PLANET[$resource[15]]);


Xnova Revolution 1.3
Kod: Zaznacz cały
$time         = ((($cost_crystal) + ($cost_metal) + ($cost_darkmatter)) / $game_config['game_speed']) * (1 / ($planet[$resource['14']] + 1)) * pow(0.5, $planet[$resource['15']]);


2Moons v1.7.3.2749
Kod: Zaznacz cały
$time = $elementCost / (Config::get('game_speed') * (1 + $PLANET[$resource[14]])) * pow(0.5, $PLANET[$resource[15]]) * (1 + $USER['factor']['BuildTime']);


Przejże jeszcze twój wzór i zobaczę jak to działa bo może być zbliżone do powyższych co przedstawiłem

PS: Pamiętasz Kasjan, pochwaliłeś się kiedyś silnikiem xNova tylko z innymi grafikami (i różnymi zmianami), zerknij jak tam jest to opisane i jaki jest wzór.
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Re: Bład Nanitów

Postautor: drebot » 24 kwie 2014, 13:58

Black, jak jesteś wstanie to ogarnąć, w sensie wyliczyć to wylicz. Będę wdzięczny Tobie.
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Bład Nanitów

Postautor: Black211 » 24 kwie 2014, 17:36

drebot czy jestem w stanie wyliczyć to tego nie wiem. Nie znam 2 zmiennych a przy trzeciej będę musiał się posłużyć wzorem z innych silników. Choć nie jest to takie trudne jak sądzę to jednak trzeba będzie trochę nad tym posiedzieć.

Zastanawiam się co to za zmienna:
Kod: Zaznacz cały
$PLANET['factor']['bulidspeed']

Dopisana jest do tabeli planet (w bazie danych) jak widzę i zastanawia mnie jej sens. Nie lepiej by było dopisać ją do "CONF"?
Programmers never die,
They just go offline.
Awatar użytkownika
Black211
 
Posty: 120
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:01

Re: Bład Nanitów

Postautor: drebot » 24 kwie 2014, 20:09

ok
drebot
 
Posty: 345
Rejestracja: 19 cze 2012, 20:36

Re: Bład Nanitów

Postautor: marek » 16 lis 2014, 11:00

Panowie czytałem te wypociny i nic z tego nie łapie .Może ktoś w prosty sposób napisać jaki poziom o ile skraca budowę nie floty tylko kopalni. Bo widzę ze skoda surowców na to dziadostwo
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: Bład Nanitów

Postautor: marek » 16 lis 2014, 11:25

Bo z tego co pisze to widzę że jest cos nie tak
Fabryka Nanitów
Przedstawia ukoronowanie prac w dziedzinie robotyki. Każdy kolejny poziom skraca o połowę czas budowy budynków , statków i zabezpieczeni obronnych.
To jedno a drugie to pisze że.
Nanity są nano-robotami które są szybsze i sprawniejsze od zwykłych robotów. Te udoskonalone maszyny znacznie przyśpieszają budowę budynków, statków oraz obrony.
Wygląda to że jedno wyklucza drugie wiec powstaje pytanie skraca o połowę czy tylko znacznie
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: Bład Nanitów

Postautor: marek » 21 lis 2014, 22:34

O i tu podobnie tez nie ma kogoś by to wyjaśnił jak jest. Brawo dla administracji oby tak dalej
marek
 
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2014, 20:13

Re: Bład Nanitów

Postautor: Kasjan » 25 lis 2014, 23:58

Kasjan pisze:Sprawdziłem temat,
jeśli chodzi o wzór matematyczny obliczający czas budowy jest jak najbardziej sprawny i z levelu na level obniża czas budowy,
jednak osoba tłumacząca wykazała się niemałą fantazją i dłuuugi opis (w którym nie było ani słowa o 50%) skróciła do kilku zdań:

Kod: Zaznacz cały
$LNG['info'][15]['name']         = 'Nanite Factory';
$LNG['info'][15]['description']  = 'A nanomachine, also called a nanite, is a mechanical or electromechanical device whose dimensions are measured in nanometers (millionths of a millimeter, or units of 10^-9 meter). The microscopic size of nanomachines translates into higher operational speed. This factory produces nanomachines that are the ultimate evolution in robotics technology. Once constructed, each upgrade significantly decreases production time for buildings, ships, and defensive structures.';


nanity działają prawidłowo i zgodnie z oryginałem, ta część gry nie została zmodyfikowana w żaden sposób dlatego próżno tam szukać błędu na który poświęciłem większość dzisiejszego dnia :-/


jeśli chodzi o nanity to tutaj znalazłem rozwiązanie,
nanity działają, podnoszą prędkość budowli,
podpowiedzcie jak to wygląda w innych grach? czy podnosi faktycznie o 50%?
Awatar użytkownika
Kasjan
Administrator
 
Posty: 585
Rejestracja: 14 kwie 2012, 21:54

PoprzedniaNastępna

Wróć do Błędy gry

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron